2022. november 24., csütörtök 10:11

A Mary Kay hatásos partnerségek révén rávilágít azokra az erőfeszítésekre, amelyeket a női vállalkozások fejlesztésének előmozdítására tesznek szerte a világon (1. rész)
    Dallas, 2022. november 24., csütörtök (Business Wire/OTS) - A Női Vállalkozók Napja elismeréseként a Mary Kay külső partnerségek és együttműködési erőfeszítések révén a női vállalkozókban rejlő lehetőségeket szabadítja fel világszerte. - A Mary Kay Inc., a nők gazdasági szerepvállalásának és a nemek közötti egyenlőségnek lelkes szószólójaként a Női Vállalkozók Napjának alkalmából megerősíti a női vállalkozók iránti globális elkötelezettségét a női vállalkozások felkarolására és fejlesztésére összpontosító külső erőfeszítések és partnerségek révén.

        Ez a sajtóközlemény multimédia-tartalommal rendelkezik. A teljes tartalmat itt találja: https://www.businesswire.com/news/home/20221122005729/hu/

A Mary Kay egy közel 35 országban működő vállalkozásfejlesztő cég, amely közel 60 éve támogatja a nők helyzetét és vállalkozói törekvéseiket. A vállalat hatásközpontú partnerségekkel világszerte együttműködik a változást előidéző felekkel, hogy segítsen lebontani a nők gazdasági szerepvállalása előtt álló akadályokat, valamint felgyorsítani a nők bevonását a vállalkozói ökoszisztémába.

A NŐI VÁLLALKOZÁSOK POTENCIÁLIS ÉRTÉKE ÉS AZ ELŐTTÜK ÁLLÓ KIHÍVÁSOK:

A nők gazdasági bevonásának bővítése felemeli a családokat, erősíti a közösségeket, és ellenállóbbá teszi a társadalmakat. Az adatok azt mutatják, hogy a nők általában jövedelmük 90%-át családjukba és helyi közösségeikbe fektetik be.(1) A kutatások azt is kimutatják, hogy a női tulajdonban lévő vállalkozások - noha a gazdasági visszaesés aránytalanul nagy hatással van rájuk -, rugalmasak, agilisak és fenntarthatóak.(2) A női tulajdonban lévő vállalkozások gyakran innovatívan reagálnak a válságokra, és a legsürgetőbb globális kihívásokkal, köztük az éghajlatváltozással, illetve a biológiai sokféleség csökkenésével is megküzdenek.

A női vállalkozói tevékenység nyilvánvaló multiplikátorhatásának ellenére a nők az üzleti életben továbbra is világszerte akadályokkal szembesülnek, amelyek a tőkéhez, a szakmai oktatáshoz, a globális értékláncba való bevonáshoz, valamint a termékeiket és szolgáltatásaikat szolgáló piacokhoz való egyenlőtlen hozzáférésből fakadnak. Ezeket az akadályokat az egyenlőtlen jogszabályok tovább erősítik. A 2022-es "A nők, a vállalkozás és a jog" jelentés megállapította, hogy közel 2,4 milliárd munkaképes korú nő még mindig nem rendelkezik ugyanolyan gazdasági jogokkal, mint a férfiak.(3)

A kihívások olyan nagymértékűek, hogy a 2022-es globális nemi egyenlőtlenségi jelentés szerint 151(!) évre lesz szükség a gazdaságban való részvétel és a lehetőségek közötti, nemi egyenlőtlenségből adódó szakadék megszüntetéséhez.(4)

Ha a nőket kizárják a vállalkozói ökoszisztémából, az azt jelenti, hogy a vállalatok és a befektetők hatalmas beruházási lehetőségektől esnek el. Európában például tanulmányok bizonyítják, hogy bár a nők feleannyi befektetési tőkéhez jutnak, mint a férfiak, cégeik minden befektetett dollár után kétszer akkora bevételt termelnek.(5)

A Mary Kay és partnerei a nők életének gazdagítását célzó küldetésükhöz igazodva a női vállalkozói szellem előmozdítására és a már tapasztalt vagy feltörekvő női vállalkozók támogatására összpontosítanak, bárhol éljenek is a világon.

Felismerve, hogy a nők szerepvállalásának növelése és a nemek közötti egyenlőség kulcsfontosságú tényezői és gyorsítói a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) elérésének, a Mary Kay 2021-ben elindított 10 éves fenntarthatósági stratégiáját - Az élet gazdagítása ma a fenntartható holnapért - a nemek közötti egyenlőségre irányuló határozott célkitűzés és az az alapvető kötelezettségvállalás támasztja alá, miszerint 2030-ig világszerte 5 millió nő helyzetét erősítik kulcsfontosságú kezdeményezések és partnerségek révén. A nők gazdasági részvételének előmozdítása nemcsak a fenntartható növekedés szempontjából kedvező, hanem azt is biztosítja, hogy senki ne maradjon le - ez a 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fenntartható fejlesztési menetrend egyik fő alapelve.

"Egy nő által a nőkért alapított vállalkozásfejlesztési cégként az a küldetés inspirál bennünket, hogy hisszünk abban, hogy be kell fektetnünk a női vállalkozásokba, és képessé kell tennünk a nőket arra, hogy ne csak a gazdaságban, hanem a társadalom egészében is élvezzék a gazdasági részvétel előnyeit. Úgy alakítjuk át a női vállalkozók helyzetét, hogy a status quo lebontására irányuló kulcsfontosságú partnerségek révén elhárítjuk az előttük álló akadályokat" - árulta el Deborah Gibbins, a Mary Kay Inc. operatív vezérigazgatója. (folyt.)



2022. november 24., csütörtök 10:12

A Mary Kay hatásos partnerségek révén rávilágít azokra az erőfeszítésekre, amelyeket a női vállalkozások fejlesztésének előmozdítására tesznek szerte a világon (2. rész)
    Dallas, 2022. november 24., csütörtök (Business Wire/OTS) -

    A NŐI VÁLLALKOZÁSOK ELŐMOZDÍTÁSÁRA IRÁNYULÓ JELENTŐS, FOLYAMATBAN LÉVŐ PARTNERSÉGEK VILÁGSZERTE:

     -    Az SDG kísérleti falu projekt Kínában - Nőkre összpontosító szegénységcsökkentő fejlesztési projekt
         o    Felismerve, hogy a vidéki nők életének javítása kulcsfontosságú a szegénység elleni küzdelemben és a fenntartható fejlődés elérésében, az UNDP Kína és a Mary Kay a kínai kormánnyal, a közszférával és a civil szervezetekkel együttműködve 2017-ben elindította az SDG kísérleti falu projektet a kínai Yunnan tartományban fekvő Waipulában.6 A közös projekt a társadalmi védelem biztosítása és a zöld vállalkozói lehetőségek megteremtése révén lebontotta a női vállalkozói tevékenység előtti akadályokat, amelyet a nők vezető szerepének növelésére tett erőfeszítések támogattak a közösségi döntéshozó fórumokon.
         o    Ennek a nemre összpontosító projektnek az eredményeként (1. fázis: 2017-2021):
         -    A falu helyi szegénységi rátája a 2017-es 28%-ról 2020-ra 0%-ra csökkent.
         -    Képzésekkel és kapacitásépítéssel 2020-ra 60 háztartást és 193 szegénységi küszöb alatt élő személyt emeltek ki a szegénységből.
         -    210 szezonálisan ingázó, illetve 120 hosszú távú ingázó, többségében női munkavállaló térhetett haza, hogy munkát vállaljon, vagy saját vállalkozást indítson, és újra együtt lehessen gyermekeivel és családjával.
         -    607 helyi nő talált munkát és növelte jövedelmét, közülük néhányan közösségi vezetők lettek, akik a falubizottság tagjaiként, illetve a helyi vendéglátásban és művészetekben vezető szerepet vállaltak.
         -    Az emberek egy főre jutó jövedelme 2021-ben 14 128 RMB-re/2107 USD-ra nőtt.
         -    A projekt a 17 fenntartható fejlesztési célból (SDG) 12-t előrébb mozdított.

     -    Az Egyesült Nemzetek Szervezetének WE Empower SDG kihívása - A női szociális vállalkozók támogatása
         o    2019 óta a Mary Kay az Egyesült Nemzetek Szervezetének WE Empower SDG kihívásában az egyik fő partner. Ez a "Vital Voices" és az Arizonai Egyetem Global Futures laboratóriuma által közösen indított kezdeményezés egy éves verseny, amely 5 olyan női vállalkozót részesít elismerésben, akik közösségeikben előmozdítják a fenntartható fejlesztési célok megvalósítását, továbbá amely a világ minden tájáról származó üzleti szakértőkkel biztosít kapacitásépítő tréningeket és kapcsolatokat a díjazottaknak.

     -    A női vállalkozói szellem ösztönzése
         o    2019-ben 6 ENSZ-ügynökséggel együtt, a Mary Kay létrehozta a női vállalkozói szellem ösztönzését célzó programot (WEA) azzal a küldetéssel, hogy egy működő ökoszisztémát teremtsen a női vállalkozók számára.
         o    A WEA-t alkotó 6 ENSZ ügynökség: Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO), Nemzetközi Kereskedelmi Központ (ITC), Nemzetközi Távközlési Unió (ITU), ENSZ Globális Megállapodás (UNGC), az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programja (UNDP) és a UN Women (Nők az ENSZ-ben).(folyt.)



2022. november 24., csütörtök 10:13

A Mary Kay hatásos partnerségek révén rávilágít azokra az erőfeszítésekre, amelyeket a női vállalkozások fejlesztésének előmozdítására tesznek szerte a világon (3. rész)
    Dallas, 2022. november 24., csütörtök (Business Wire/OTS) -

    
A NŐI VÁLLALKOZÓI SZELLEM ÖSZTÖNZÉSÉT CÉLZÓ PROGRAM ÁLTAL ELÉRT FŐ EREDMÉNYEK:

     -    Vállalkozási politika fejlesztése Mexikóban és Brazíliában
         o    2020 és 2021 során az ILO elkészítette és közzétette a női vállalkozásfejlesztési (WED) értékelést a női vállalkozói tevékenységet befolyásoló szakpolitikai feltételekről, a mexikóvárosi kereskedelmi és ipari szektorra összpontosítva a WEA támogatására. Az értékelés 19 végrehajtható ajánlást tartalmazott a női vállalkozók körében fennálló intézményi hiányosságok kezelésére. Brazíliában az ILO a Serviçio Nacional de Aprendizagem Industrial-lal (SENAI) dolgozott együtt, hogy kommunikációs és figyelemfelkeltő kampányok, kapacitásépítő műhelyek és rendezvények révén szorgalmazza a női vállalkozások fejlesztését.

     -    A női vállalkozói EXPO elindítása
         o    2021-ben a UN Women (Nők az ENSZ-ben) által vezetett első Női vállalkozói EXPO a Mary Kay támogatásával képzést szervezett az európai és közép-ázsiai (ECA) régióban a női vállalkozók befektetésvonzó képességének növelése céljából. A képzés fénypontja a 2022. április 22-én rendezett Investors Pitch (a befektetők meggyőzését szolgáló bemutatók) döntője volt, ahol 9 országból (Törökország, Bosznia-Hercegovina, Grúzia, Kazahsztán, Koszovó, Kirgizisztán, Észak-Macedónia, Moldova és Szerbia) származó 25 női vállalkozó mutatta be a korai szakaszban járó induló vállalkozását és üzleti tervét, hogy megbirkózzanak az egyik legnagyobb kihívással, amellyel a női vállalkozók szembesülnek üzletük bővítésekor - a tőkéhez való hozzáféréssel. Bemutatójukat követően a befektetők pénzügyi támogatást, mentorálási és hálózatépítési lehetőségeket ajánlottak a női vállalkozóknak, hogy segítsék vállalkozásuk bővítését.
         o    Ebben a hónapban a második élő női vállalkozói EXPO, a PricewaterhouseCoopers, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank és a Yildiz Holding együttműködésével, a női vállalkozói szellem ösztönézését célzó program részeként a Mary Kay támogatásával összehozta a női vállalkozókat és üzleti partnereket, hogy mozgósítsanak és konkrét intézkedéseket hajtsanak végre a női vállalkozások fejlesztése érdekében.

     -    Üzleti készségek fejlesztése feltörekvő és tapasztalt vállalkozóknak
         o    Az első ingyenes online vállalkozói bizonyítványt adó programot az ITC SheTrades fejlesztette ki a WEA támogatására 2022 januárjában. A Mary Kay támogatásával a 27 modulból álló-digitális tananyag a vállalkozói lét 7 kulcsfontosságú szakaszát fedi le. Az angol, spanyol, francia - és hamarosan arab, orosz és kínai - nyelven elérhető tananyag 200 videót tartalmaz, és célja, hogy a feltörekvő és már tapasztalt vállalkozók elsajátíthassák a vállalkozás-tervezés és -létrehozás készségeit. A résztvevők megtanulják, hogyan kell létrehozni a vállalkozói kultúrát, hogyan dolgozzanak ki üzleti ötleteket és sajátítsák el az indulási módszereket, készítsenek el egy üzleti modellt, tervezzenek üzleti előadást, azonosítsák a finanszírozási forrásokat, találják meg a megfelelő partnereket és mentorokat, illetve hogyan építsenek csapatot.
         o    2022-ben az ITU kidolgozott egy projektet a nemek közötti digitális készségek terén fennálló különbségek kezelésére oly módon, hogy hozzáférést biztosít a nők és lányok számára olyan ingyenes, jó minőségű oktatási modulokhoz, amelyek a digitális gazdaságban való előrelépéshez szükségesek. A 2023 folyamán megvalósuló kezdeményezést több nyelvre is lefordítják majd. A Mary Kay által támogatott projekt 17 online modulból áll, mint például az általános digitális készségek fejlesztése a feltörekvő és már tapasztalt női vállalkozók számára; digitális készségek fejlesztése női vállalkozóknak a textil- és ruházati ágazatban, valamint vezetői készségek fejlesztése női vállalkozók számára a technológia területén. Ezek a modulok széles körű szakmai képzést nyújtanak minden női vállalkozónak, függetlenül attól, hogy hol vagy milyen területen folytatnak üzleti tevékenységet.

     -    Globális érdekképviseleti tájékoztató kiadása a magánszektor bevonására a nemek közötti egyenlőséget figyelembe vevő közbeszerzésbe (GRP)
         o    2022-ben a UN Women (Nők az ENSZ-ben) "A közbeszerzési stratégiai értéke. Miért van üzleti értelme a nemi szempontokat figyelembe vevő beszerzésnek?" címmel adott ki érdekképviseleti tájékoztatót a WEA támogatására, amelyhez Deb Gibbins, a Mary Kay operatív vezérigazgatója írt előszót. A tájékoztató rávilágít arra, hogy a gazdaságoknak jobbak a növekedési lehetőségeik, és ellenállóbbak a válságokkal szemben, ha a nők és a férfiak egyenlő jogokkal rendelkeznek. Meggyőző bizonyítékokkal támasztja alá, hogy milyen előnyökkel jár, ha megerősítjük a nők részvételét a magánszektor ellátási láncaiban, ami elősegíti az inkluzív növekedést és a fenntartható fejlődést. Széles körű konzultációt folytattak 374 érdekelt féllel, hogy bizonyítékokat gyűjtsenek arra vonatkozóan, hogy a vállalkozásoknak miért kellene alkalmazni a nemi egyenlőséget figyelembe vevő közbeszerzést (GRP). (folyt.)



2022. november 24., csütörtök 10:13

A Mary Kay hatásos partnerségek révén rávilágít azokra az erőfeszítésekre, amelyeket a női vállalkozások fejlesztésének előmozdítására tesznek szerte a világon (4. rész)
    Dallas, 2022. november 24., csütörtök (Business Wire/OTS) -

    
     -    Innovációs verseny indítása a nemek közötti egyenlőséget jobban figyelembe vevő digitális ökoszisztéma létrehozására
         o    A Mary Kay támogatásával az ITU nyílt innovatív versenyt rendez a következő hónapban, ahol a szakértőkből álló zsűri kiválasztja a 10 legjobb digitális gyakorlatot és digitális megoldást abból a célból, hogy a nemek közötti egyenlőséget jobban szorgalmazó ökoszisztémát hozzon létre az induló és bővülő vállalkozásoknak. Ezáltal azok megbirkózhatnak számos olyan akadállyal, amellyel a női vállalkozók a technológiai fejlesztés során szembesülnek. A nyertesek hozzáférést kapnak a digitális innovációs ökoszisztéma programhoz, amely révén kapacitásépítésben és speciális mentorálásban részesülnek.


Amit a Mary Kayről tudni érdemes

Mary Kay Ash, azon nők egyikeként, akiknek sikerült áttörni a nők vezető pozíciókba kerülését akadályozó, sokszor "láthatatlan" korlátokat, azt a célt tűzte ki az általa megálmodott és 1963-ban létrehozott szépségápolási cég elé, hogy gazdagítsa a nők életét. Ez az álom szolgált alapul annak a ma már több milliárd dolláros bevételt elérő vállalatnak a felépítéséhez, amely mintegy 40 országban több millió független szépségápolási tanácsadó munkatárs közreműködésével értékesíti termékeit. Vállalkozásfejlesztő szervezetként a Mary Kay elkötelezett aziránt, hogy képzés, mentorálás, érdekképviselet, hálózatépítés és innováció révén támogassa a nők szerepvállalását azon az úton, amely a gazdasági függetlenséghez vezet. A Mary Kay elkötelezett a szépségápolási termékek tudományos alapjait biztosító kutatások és innovatív bőrápolási, dekorkozmetikai és táplálékkiegészítő termékek és illatszerek előállítása iránt. A Mary Kay hisz abban, hogy életünk gazdagításával egy fenntartható jövőt biztosíthatunk, és szerte a világon együttműködik különféle szervezetekkel az üzleti kiválóság elérésének elősegítése, a rákkutatások támogatása, a nemek közti egyenlőség előrevitele, a családon belüli erőszak áldozatainak védelme és a közösségi életterek szépítése céljából, és arra törekszik, hogy támogatásával a gyermekek megvalósíthassák álmaikat. További információért kérjük, látogasson el a marykayglobal.com weboldalra, keressen minket a Facebookon, az Instagramon , illetve a LinkedIn-en vagy a Twitteren.

________________
(1) Harvard Business Review. 2013. "A női vállalkozók globális felemelkedése".
(2) BNP Paribas vagyonkezelés. 2020. 2020-as globális vállalkozói jelentés. A 2020-as jelentés szerint a női vállalkozók 54%-a jegyezte meg, hogy a jövedelmen túl a szénlábnyom csökkentése jelenti a befektetés sikerének legfőbb mérőszámát, míg a férfiaknál ez az arány mindössze 41%.
(3) Világbank. 2022. A 2022-es "A nők, a vállalkozás és a jog".
(4) Világgazdasági Fórum. 2022. "2022-es globális nemi egyenlőtlenségi jelentés".
(5) Európai Beruházási Bank. 2020. "Női vállalkozók finanszírozása: hogyan ösztönözzük a növekedést."
(6) A partnerek: a Kínai Női Fejlesztési Alapítvány, a gazdasági és műszaki információcserére létrehozott kínai nemzetközi központ, a Yunnan tartomány női szövetsége és a Yongren megyei önkormányzat.

Forrásverzió a businesswire.com címen: https://www.businesswire.com/news/home/20221122005729/hu/

Kapcsolatok
Mary Kay Inc. Vállalati kommunikáció
marykay.com/newsroom
972.687.5332 vagy media@mkcorp.com


Forrás: Mary Kay Inc.


E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi érvénnyel bíró változat.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.